Translate

torsdag 21. august 2014

African flowers - Tablerunner. Afrikanske blomster - Løper


Måtte jo bli en løper av Afrikanske Blomster igjen.
De lilla nøstene ropte på meg.

Had to make a runner of these African Flowers,
Those purple balls of yarn were calling my name ;o)


Fargene er varmere enn på bildet, 
lilla er en vanskelig farge å fotografere.

The colors are warmer than what the photo shows,
purple is for sure a dificult color to catch.


Jeg har valgt å hekle siste runde i den bakre loopen,
det blir en ekstra fin innramming.

I have chosen to crochet the last round in the back loop,
Love the way it frames the flower.


Man kan lage en brikke i tillegg til en løper, 
ved å bruke en "blomst" av 7.
Da blir den ca 26 x 26 cm.

You can make a dolily using 7 hexagons.
With this yarn it will be aprox 26 x 26 cm.


Yarn/Garn: Gjestal Bomull Sport
Hook/Krok: Clover 3
Size/Str. Runner/løper 62 x 26 cm. Doily 26 x 26 cm
Pattern/Mønster: African Flower.


Dette er en bedre fargegjengivelse.

This gives you the correct colors.

Ha en strålandes dag dokker.

Happy hooking.

4 kommentarer:

  1. Really beautiful !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Love the mix of the colors !!!!!!!!!!!!!
    Have a nice day !
    Anna

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much, I might end up with this one myself ;o)

      Slett
  2. Svar
    1. Takk, jeg er ei "lilladame" så sånn måtte det bare bli.
      Heldigvis er jeg ikke aleina om å være sånn.
      God helg.

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.