Translate

tirsdag 16. september 2014

Yarn for autumn - Garn til høsten



Strikkenett.no har salg på Merinogarnet fra Drops.
En sånn skatt kan man ikke la gå fra seg.


Strikkenett.no has 25 % off on their Merino yarns.
I love this yarn.


Ungene har selv valgt seg farger på sine nye luer.
Ellen - svart med lys grå kant.
Espen - brun med petrol kant.

The kids has chosen colors for their new hats this autumn.
Ellen - black with light grey
Espen - brown with petrol


Ingen hemmelighet at lua mi blir lilla.
Det brune garnet bare ble med i posen.

No secret that my hat will be purple,
the brown yarn just tagged along.


Ellen ønsket seg "OL lua" fra i vinter i sine farger.
Jeg laget mitt eget mønster og er fornøyd med det. 
Det finnes utallige mønster der ute, bare google.

Ellen wanted "OL Lua" from the last Winter Olympics in her colors.
I made my own pattern for it.
There are so many out there, just google.


Denne laget jeg i utallige utgaver sist vinter,
i alle mulige farger.

I made piles of this one last winter in all colors.



Det er høst, ingen tvil om det.
Kalde netter og siden vi bor med Glomma i nærheten, 
masse tåke om morran, men det letter når sola kommer.

It is Autumn now, no doubts about that.
Cold nights and since we live close to Glomma,
lots of thick fog in the morning.
but when the sun comes it fades away.


Ny ladning med brød, blei baka igår kveld. 
Jeg bruker Regal sine ferdigposer,
og dette er favoritten her i huset.

I baked yesterday,
I use preblended flour and this is the favourite for us.

Dagens heklemønster kan du hente blandt mine Steg for Steg.

Todays crochet pattern - My Tutorials.


Ha en strålandes dag dokker.

Wish you a perfect day.



6 kommentarer:

  1. Nice colors, nice hat, nice pictures ! It's a pitty that we don't have the smell of the bread...
    Have a great day !
    Anna

    SvarSlett
  2. Thank you so much. I can assure you, the bread smells like heaven!
    :)

    SvarSlett
  3. Merinogarnene til drops er gode å strikke av. Hos meg er baby merino en favoritt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Lua blir ferdig i kveld, skal vise fram i morra, så da får du se. Liker det veldig godt.
      Spent på Big Merino, det er nytt for meg.
      Ha en flott kveld.

      Slett
  4. I love that foggy picture. The bread looks so good. I bet your house smelled good with it baking! I love the smell of baking bread.

    SvarSlett
    Svar
    1. The smell of home made bread is the smell of my childhood. Love it.
      Ha ve a nice evening.

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.