Translate

mandag 11. mai 2015

Alt har en slutt


Denne vakre peonen er fra i fjor,
meeeen de nye har kommet med 40-50 cm lange stilker.
Det er håp for sommeren.
Her er en hvit og en dyp rød.


Juhuuuu *skråler og synger*
Du hører meg ikke sant?


Jeg har strikket en Marius i str XXL,
de siste ukene.
Advent lilla og petrol blei veldig fint.
To vanskelige farger å ta bilde av.
Skal feste tråder og skylle opp denne,
så blir det bilder ute en dag denne uka.
*klapper meg på skulderen*


Så var det en ny begynnelse,
Dorthe blir dette, den vanlige.
Og ja lilla som du ser. 
Veldig fin farge.
Har strikka en Dorthe i denne fargen før.


Så deilig.


Forrige dagen, da jeg hadde en Marius kavalkade,
glemte jeg å vise fram denne.
Strikka ett sett med genser, knebukse, votter,
knestrømper og topplue til ei dame. 
Første og eneste i disse fargene, 
enn så lenge.
Enkelte mønster blir man ikke lei.

Da er det tid for lekser for de små,
etter mat og avslapping etter skola.
Ha en flott dag dokker.






2 kommentarer:

  1. Your Fair Isle knitting is just superb! I love the purples and blues especially. The design looks so intricate though, I'm afraid I can crochet but can only do plain knitting!
    Best wishes
    Alison xx

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much, This is a pattern we Norwegians love. All kinds of fair isle is very popular and most knitters know how to do it. Practice makes perfekt and I do also iron the finnished garnment before selling it.

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.