Translate

søndag 26. juli 2015

Turkish Food Güvec - Tyrkisk mat Güvec


Güvec, Sigara Börek og Cacik.
Gryte, friterte osteruller og tzatziki.
Dette er noe av det beste jeg kan tenke meg.
Dette er soulfood som lages med kjærlighet.
Brukte vel ca 3 timer fra jeg begynte til maten var på bordet.


1 gul løk, 1 paprika,
1 squash, 2 aubergin,
6-7 poteter, 900 gr oksekjøtt ( ytrefilét)
Det skulle vært lammekjøtt, men det fant vi ikke igår.
Aubergin deles i skiver, saltes og la det ligge i 15 minutter,
så skylles saltet av.


3 bokser hermetiske tomater + 1 boks vann,
nane (mynte), salt, kummin, paprikapulver, pepper, 
hvitløkspulver og et tyrkisk blandingskrydder.
1/2 bunt bladpersille.
Neste gang skal jeg ha i tomatpuré, det skal også være der.
Kjøttet brunes i panne og alt legges lagvis.
Jeg brukte ribbeforma og den var kul på.
Steikes i ovnen 200' i 2-3 timer.


I morgen lager jeg to innlegg,
Sigara Börek og Cacik.
Afiyet Olsun.
God apetitt.



Minner om Link your stuff party som varer til midnatt :o)
Nå skal jeg bare slappe av, er så mett enda,
det var himmelsk godt!
Ha en flott kveld videre.


2 kommentarer:

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.